日本語 | English
システムの定期メンテナンス日時について
以下の機能について、定期的に利用不可の時間帯が発生します。予めご承知おきください。
・蔵書検索機能(「明治大学図書館」タブ):毎週月曜日7:20~7:50
・他大学検索機能(「他大学検索」タブ):毎月第4火曜日20:00~22:00
生田図書館からのお知らせ
2025年4月から、生田B1書庫、生田B2書庫、保存書庫配架資料を生田図書館で利用する場合は、事前出納申込制となります。詳細はこちらをご覧ください。
【夏季休業期間中の図書館システムの停止について】
夏季休業期間中の以下日時で図書館システムを停止します。
・2025/8/15(金) 08:00 - 2025/8/16(土) 終日
・2025/8/23(土) 17:00 - 2025/8/25(月) 終日
停止中は、OPAC検索及びポータルサービスが利用不可となります。詳細は以下のお知らせをご参照ください。
夏季休業期間中の図書館システムの停止について | 明治大学
利用者の皆様にはご迷惑をお掛けいたしますが、ご理解ご協力の程よろしくお願い申し上げます。
FAQ(English)
★I have a book I want to sell.
Category:
4.1. Requests to the Library
★I want to express a question, opinion, or request to the library.
Category:
4.1. Requests to the Library
How do I fill in the purchase request screen?
Category:
4.1. Requests to the Library

To be certain about obtaining those materials, enter as much detailed information as you can.
* Bold characters indicate required fields.
2. Next, enter your own information in the client information fields.
Note that if your contact information has an error, the materials cannot be promptly handed to you.
So be sure to enter the contact information for getting in touch with you.
3. Select the purchase application area and whether or not there is a reservation. Then, enter a note.

You may have information other than the above to report separately. Enter such information in the remarks field.
Once you have entered the above details, click the [Submit] button, and confirm the details on the confirmation screen.
When there are no problems, click the [Submit] button to complete the procedure.